Sunday, December 4, 2011

OMBAK RINDU . . . .


Ombak Rindu... Last weekend aku gi tengok dengan my adorable sisters, brothers and my future sis in law (mudah-mudahan) ...

Firstly, aku jus nak cakap 'OMG, I am melting... Aaron aziz a.k.a Hariz made me crazy.. (gedik giler)... 
Meh nak review sikit.... (seriously, aku tak reti nak review2 ni.... *blurrrrrrrrr

Memetik sinopsis Ombak Rindu hasil karya novelis Fauziah Ashaari, Izzah, gadis yatim piatu yang kematian ibu dan ayah akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, ayah saudaranya, Taha, mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha cukup tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bala dalam keluarga mereka.
Pada masa sama, Pak Cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual Izzah kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak ayah saudaranya walaupun hatinya meronta.
Di situlah dia berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz sanggup ‘membeli’ Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan mahu membawa dia keluar dari neraka jahanam itu.
Atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah, tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.
Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, model dan pelakon terkenal akhirnya menggugat kebahagiaan Izzah dan Hariz. Apakah mereka bermadu?
Okay, even tak sebijik sebijon macam dalam novel dia, tapi cerita ni memang BEST.. *kalau nak sebijik macam dalam novel, mane la sempat nak tayang 2 jam jek*. so,  i dont give a damn kalo korang nak kutuk ke ape cerita ni.... Lantak ler....
Bagi aku, cerita dia smooth.. Sebagai seorang isteri, aku ade gak la tacing2 bila tengok cite ni..(alasan nape encik ASBEN tak nak tengok cite ni. takut aku perli2 die ler tu....)  Bile Haris tak layan Izzah dengan sepatutnya, bile Hariz kene kawen & paling aku tak boleh terima bile ade scene Haris & Mila (lisa surirumah surihani) masa malam pertama diorang. Even nampak muka SESAL kat Haris, tapi aku memang tak boleh terima (macam hati aku pulak yang sakit).. hahaha... So, kalau rase2 nak ade feel, gi la tengok wayang.. Kalo tanak, tunggu je la ASTRO first keluar.. x pun, download je.. Kbai... :))

 pose dulu sebelum gerak..


 My adorable sisters and son


Adik adikku yang kelaparan.. kesian....


ha, ni lagi sorang... pelahap ni.. harap muka je cantek... hak hak.. (jangan marah)....

 ok.. dulu boleh cakap KEMBAR.. tapi sekarang sorang dh gomok, sorang maintain kurusss lagi... *bencik!!!!


Skandal??? Tidakkkkk.... hahaha

US!!! dari kirit : Liza (my future in law), izati , angah, iman, payan, tiya, aku & faizal.. depan : fiza.. tu yang berjubah tu, ustazah Baiyah punye kembar.. Masuk panggung wayang pakai JUBAH woooo...... :))

Mendengar taklimat sebelum memasuki panggung wayang.... :))

p/s : Next muvee?????

No comments: