Wednesday, June 8, 2011

~Khalifah~

Lumrah.. Manusia selalu x bersyukur dgn ape yg Allah dh tentukan... mcm2 peel yg kite leh tgk....
Salah menyalah, benci membenci, sayang menyayang.... opsss lg 1.. tuduh menuduh.... (OMG)
Kekadang manusia lupe.. Knp Allah bg ujian pada die.. Bile Allah bg ujian, sikit pun x pnh terdetik di hati die utk mohon pada Allah jauhkan ujian tu.. Tenangkan hati.. tp di sebabkan EGO n SETAN yg menebal dlm diri tu, sikit pn diri tu xnak MENYENTUH tikar sejadah.. "bai...sume org dulu pnh wat salah.. skrg2 nye berubah la ke arah kebaikan... ini x.." hurm,.. kalo dah tua, adakah ini sume termasuk dalam faktor PENDIDIKAN dari ibu bapa?? hurmm.... (-_-)....
Peel manusia ni berubah2.. Allah turunkan hujan, sbb dia nak bg kite PELANGI yg chantek.. (hmm lbh kurg gitu ler ayatnye.. ).. yp disebalik pelangi tu, mest ade sesuatu yg tersirat..
Allah bekalkan kite AKAL utk berfikir... Bukan untuk terus menerus salah menyalah.. mencari kesilapan sesama sendiri... Ego itu x salah.. tp berpada-pada la... kdg2 terfikir..pasal org lain, kenapa sesuatu PERHUBUNGAN itu boleh musnah?? Byk faktor yg menyebabkan semua ni berlaku.. antaranya FAMILY, KAWAN-KAWAN, BOS etc... cume diri kite je yg perlu muhasabah diri... Kite semua adalah KHALIFAH Allah di muka bumi ini.... Takde 1 pun manusia yg sempurna....

Renung2kan dan Selamat Beramal.....

2 comments:

| RoziAhmad | said...

mcm mana leh jumpa blog gua ni? adoi... hahaha

laddiey G said...

ehem.... dia kan kalo org dah TERER, x yah tanye.. leh carik sendrik... kah kah kah......